Általános Szerződési Feltételek

Hatályos 2022.05.25.-től

 

 

Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a Smart Optika Kft. által üzemeltetett (https://smartoptika.hu) webshop (a továbbiakban: Webshop) online áruházban történő vásárlás vásárló, egyéb látogató (továbbiakban: Vásárló) általi feltételeit.

A Webshop használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF   nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A Vásárló a Webshop használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben, illetve a Honlapon elérhető egyéb tájékoztató anyagokban foglaltakat.

Amennyiben a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

A szerződés nyelve magyar.

A Honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és az Eladó közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Eladó nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.

Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

A megrendelések leadása kizárólag a Honlapon elektronikus úton lehetséges.

 

1. ELADÓ ADATAI

Cégnév:                     Smart Optika Kft.

Székhely:                  2500 Esztergom, Eszperantó u. 21.

Adószám:                 12973491-2-11

Bejegyző Bíróság:   Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

Telefonszám:           +36307408626

E-mail:                       info@smartoptika.hu

 

Levelezési cím: Smart Optika Kft.

Budapest

Csányi László u. 34.

1043

Tárhelyszolgáltató neve: Websupport Magyarország Kft.,

Tárhelyszolgáltató címe: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

Tárhelyszolgáltató elérhetőség: support@websupport.hu

 

2. SZERZŐDÉSKÖTÉS

2.1 Vásárlás

A megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, illetve áráról a terméket ábrázoló képre kattintva tájékozódhat. Az árak bruttó árak, tartalmazzák az áfát és forintban értendőek.

Vásárláshoz nem szükséges regisztráció, nélküle is tud vásárolni a Webshopon.

A termékre való kattintás után lehetősége van egyedi paramétereket megadni a termékkel kapcsolatban. Ezeket a paramétereket a kosárban is tudja módosítani.

Ha minden paramétert rendben megadott, és a mennyiséget is beállította, nyomja meg a "Kosárba!" gombot. Ezzel a gombnyomással a termék a megadott paraméterekkel és a megadott mennyiségben az Ön virtuális kosarába fog kerülni. Amennyiben folytatná a vásárlást, kattintson az „OK” gombra. Fizetéshez a „Tovább a kosárra” gombra kattintson.

A kosárban ellenőrizheti és módosíthatja a megrendelt termékeket – amennyiben a kosárban szereplő tulajdonságokkal le szeretné adni rendelését, kattintson a „Tovább” gombra.

Az előbbi gombnyomásra megnyíló ablakban adja meg adatait: nevét, email címét, telefonszámát, számlázási címet. Az adatok megadása után válasszon szállítási módot és címet, majd válasszon fizetési módot.

Ha elkészült, nyomja meg a "Megrendelés ellenőrzése " gombot.  Amennyiben a megrendelésben szereplő tulajdonságokkal le szeretné adni rendelését, kattintson a "Megrendelés feladása " gombra.

Ha elektronikus fizetést választott, akkor a Webáruház átirányítja a választott online fizetési lehetőséget biztosító OTP Simplepay weboldalra. Itt ki tudja fizetni a kosárba tett termékek értékét, mely kiszállítással történő rendelés esetén tartalmazza a szállítás költségét is.

Utolsó lépésként a Webáruház felületén a megrendelés sikeres elküldését követően megjelenik egy „Sikeres megrendelés” üzenet.

Először egy „Sikeres megrendelés” e-mail kerül kézbesítésre, majd egy visszaigazoló email a rendelés feldolgozásakor. A visszaigazoló email tartalmazni fogja a megvásárolni kívánt termékeket, azok paramétereit, és minden más adatot is, amit a rendelés során megadott a Smartoptika részére.

Ha bármilyen hibát talál a visszaigazoló emailben szereplő adatokban, vagy 10 percen belül nem kapja meg a visszaigazoló emailt, akkor kérjük mielőbb jelezze ezeket a Smartoptika ügyfélszolgálatának, hogy elvégezhessük a szükséges módosításokat. Ha nem talált hibát, és megkapta az emailes visszaigazolást, akkor nincs más dolga, mint türelmesen várni, amíg küldjük Önnek a termékeket.

Megrendelésével Ön vételi ajánlatot tesz a Smartoptika számára. Ajánlatát akkor fogadjuk el, és az értékesítési szerződés akkor jön létre, amikor elküldjük önnek a terméket, vagy annak megrendelését feldolgozzuk az Ön számára.  Ha több csomagban történik a kiszolgálás, akkor valamennyi csomag elküldése önálló értékesítési szerződést hoz létre a kiszolgált termékek tekintetében.

A 7/2004. (XI. 23.) EüM rendelet értelmében a Webáruházban történő kontaktlencse-rendeléssel Ön az alábbi nyilatkozatot teszi, és saját magára kötelezőnek tekinti: "Tudomásul veszem, hogy a kontaktlencse-viseléshez elengedhetetlenül szükséges a rendszeres, szemész szakorvos vagy optometrista által végzett vizsgálat és konzultáció, és ezt nem pótolhatja más forrásból szerzett információ. A vizsgálat és konzultáció elmulasztása vagy az ebből eredő helytelen kontaktlencse használat súlyos, esetenként visszafordíthatatlan következményekkel járó szem- vagy látáskárosodást okozhat. Kijelentem, hogy elmúltam 18 éves, és panaszmentes kontaktlencse viselőként a kontaktlencsét 6 hónapnál nem régebbi, szemész szakorvos vagy optometrista által adott javaslatnak megfelelően rendelem meg. Az általam a rendelés során megadott információk megfelelnek a valóságnak és a javaslatban foglaltaknak. A kontaktlencse viselése alatt legalább félévente vizsgálaton veszek részt, illetve probléma esetén haladéktalanul szemész szakorvoshoz vagy optometristához fordulok. A fentiek elmulasztásából eredő károkért teljes felelősséget vállalok."

 

2.2 Adatbeviteli hibák javítása

Önnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Smartoptika részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában, akár a megrendelési felületen a kosárban. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím). Amennyiben már leadta megrendelését, s utólag vesz észre adatbeviteli hibát, írásban jelezze ügyfélszolgálatunknak.

 

2.3 Szállítási határidők

Szállítás várható teljesítése: a megrendeléseket általában 2-7 munkanapon belül teljesítjük, amennyiben az adott termék raktáron van.

„Rendelhető”-re jelzett termékeinket a gyártóktól tudjuk rendelni, a várakozási idő változó, a rendelés feldolgozásakor emailben kap róla tájékoztatást a Vásárló.

 

2.4 Átvételi lehetőségek:

 

  • Foxpost: Foxpost átvételi pontokon, kizárólag bankkártyás fizetés lehetséges. Díja 850 Ft, bankkártyás előre fizetés esetén 750 Ft, 15.000 Ft-os vásárlás felett: díjtalan!
  • Pick- Pack Pont: Pick-Pack ponton történő átvétel esetén készpénzes és bankkártyás fizetés is lehetséges. Díja 890 Ft, bankkártyás előre fizetés esetén 790 Ft, 15.000 Ft-os vásárlás felett: díjtalan! A fizetési mód bizonyos pontokon változhat, erről az alábbi oldalon található térképes keresőben tájékozódhat:
    pickpackpont.hu
  • Futár: Házhozszállítás esetén a szállító cég feltételeinek megfelelően tud fizetni. Díja 990 Ft, bankkártyás előre fizetés esetén 790 Ft, 15.000 Ft-os vásárlás felett: díjtalan!
  • MPL Futár: Házhozszállítás esetén a szállító cég feltételeinek megfelelően tud fizetni. Díja 1.990 Ft.

 

2.5 Bankkártyás fizetés - SimplePay

Bankkártyás fizetés esetén a SimplePay szolgáltatás igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételek

A bankkártyás fizetés során a www.smartoptika.hu webshop adatkezelője; (Smart Optika Kft, 2500 Esztergom, Eszperantó u. 21.); az alábbi személyes adatok adja át az adatfeldolgozónak; (OTP Mobil Kft.;) a tranzakció során.

Az adatkezelő által átadott adatok:

  • E-mail cím

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási műveletek jellege és célja megtalálható a SimplePay adatvédelmi irányelveiben, mely a következő linken érhető el: http://simplepay.hu/vasarlo-aff

 

2.6 Napszemüvegről általános tudnivalók

A termék megfelel a 89/686 EEC szabályzatnak és az EN 1836: 2005 előírásainak. 
Tisztítás: Tilos alkoholban vagy annak származékaiban tisztítani! 
A tisztításhoz használjon nem dörzshatású, általános üvegtisztítószert, majd végezzen öblítést langyos vízzel. Ezt követően puha, száraz ruhával törölje szárazra. 

MEGJEGYZÉS: A szemüveg mechanikai ellenállása normál körülmények közötti–vagyis túlzott igénybevétel nélküli – használatot tesz lehetővé. 

Javasolt használat: 
Cat. 1: Világos színű fényszűrővel ellátott napszemüveg, közép-alacsony fényerősség melletti használatra alkalmas. 
Cat. 2. és Cat. 3.: általános használatra való napszemüveg, célja a nappali fény tompítása normális felhasználás mellett. Cat. 4.: Nagyon sötét fényszűrővel ellátott napszemüveg, célja a vakító fény tompítása. Nem alkalmas gépjárművezetéshez és közúti használatra. 

 

2.6. Rendelési és szállítási információk


Terméket külföldre a GLS csomagküldő szolgálat által szállítunk. 


A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. 
Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, ennek tényéről a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb két alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. 
A kiszállítás 9-17 óra között történik, ezért kérjük, hogy olyan címre kérje a csomagot, ahol a fenti időintervallumban elérheti futárunk!  
A Smartoptika a kiszállítást alvállalkozókkal (GLS, Dioptrans Kft.) végezteti és ennek összegét tovább számlázza a vásárlóra, ha a vásárlás mértéke nem haladja meg az egyes átvételi és fizetési módoknál az 2.4.-es pontban feltüntetett értékeket. 


Cégünk az árváltoztatás jogát fenntartja, valamint rajtunk kívülálló hibákért - legyen az nyomdai vagy technikai - felelősséget nem vállalunk. 

 

3. GARANCIA, SZAVATOSSÁG

3.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek, valamint a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Vásárló közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő tizenkét hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. Az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett.

Ennek alapján az Eladó nem köteles a Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő tizenkét hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

A 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet 12.§-15.§-ai a kellékszavatossági igények sajátos szabályait írják elő áru adásvétele esetén.

Ezek alapján az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelemmel valamennyi körülményre, ideértve az áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztónak minősülő Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva - arányos árleszállítást igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • az Eladó nem végezte el a kijavítást, vagy kicserélést, vagy elvégezte, de a kicserélt áru visszavételének költségét nem, vagy csak részben teljesítette, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
  • ismételt hiba merült fel a termékkel kapcsolatosan, annak ellenére, hogy azt az Eladó megkísérelte kijavítani, vagy kicserélni,
  • a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást, vagy elállást tesz indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áru kijavítását, vagy kicserélését, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy azt ésszerű határidőn belül, vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem tudja elvégezni.

Az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék hibájára hivatkozva kívánja elállásával megszüntetni az adásvételi szerződését.

Az Eladó számára a kijavításra, vagy kicserélésre nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztónak minősülő Vásárló a hibát közölte az Eladóval.

A Vásárlónak a hibás árut a kijavítás, vagy kicserélés teljesítése érdekében az Eladó rendelkezésére kell bocsátania. Az Eladónak a kicserélt áru visszavételét a saját költségviselésével kell biztosítania.

A Vásárló elállásra vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, az elállási igényére vonatkozó döntését kifejező jognyilatkozatával gyakorolható.

Eladó azonban csak azt követően köteles a vételárat visszafizetni, amennyiben az elállási igénnyel érintett terméket az Eladó átvette, vagy a termék visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

A 24.§-ban foglaltak alapján elállás esetén az Eladó köteles visszatéríteni a Vásárló által kifizetett teljes összeget. A vételár arányos, vagy teljes visszafizetését Eladónak a Vásárló árleszállítási, vagy elállási jogának gyakorlásáról történő tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül kell teljesítenie, feltéve, hogy ezen időtartam alatt az előző bekezdésben írt áru visszaadás, vagy a visszaküldés hitelt érdemlő igazolása megtörténik.

 

 

3.2. Termékszavatosság és jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.

A rendelet (tárgyi) hatálya kizárólag az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Ilyen tartós fogyasztási cikknek minősülnek a napszemüvegek bruttó 10.000 Ft eladási ár felett.

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás

  • 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év,

melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Vásárlónak történő átadásának a napja.

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás
  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati- kezelési útmutató hibájára vezethető vissza) okozta.

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  • választása szerint – kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, Vásárló Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A fogyasztónak minősülő Vásárló és az Eladó közötti ingó dolognak minősülő áru adásvételére irányuló szerződés esetén a Vásárló a jótállási jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. (Ptk. 6:159.§ (2a)bekezdése).

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót igazolható módon írásban tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a kicserélés várható időtartamáról.

Amennyiben a javítás során az Eladó megállapítja, hogy a termék nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában köteles a hibás terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Amennyiben a termék kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a vételár megfizetését igazoló bizonylaton szereplő összeget nyolc (8) napon belül visszafizetni a Vásárlónak.

Amennyiben a termék kijavítása a javításra átvételt követő 30. napon nem történik meg, az Eladó köteles a terméket nyolc (8) napon belül kicserélni. Amennyiben a kicserélésre nincs lehetőség, abban az esetben köteles a vételárat nyolc (8) napon belül visszafizetni a vételár megfizetését igazoló bizonylat alapján a Vásárló részére.

 

Amennyiben a jótállási időtartam alatt a megvásárolt, a kötelező jótállás alá tartozó termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában - , valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159.§ (2) bekezdés b) pontja alapján a vásárló nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a hibás termék Eladó költségére történő kijavítását vagy kijavíttatását sem, abban az esetben Eladó köteles a Vásárló által bemutatott vásárlást igazoló bizonylaton szereplő vételárat nyolc (8) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. Eladó a rendelet előírásainak megfelelően a jótállási jegyet elektronikus úton, illetve tartós adathordozón is átadhatja a fogyasztó részére. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. Vásárló a jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.

 

 

3.3. Szavatossági, jótállási igények érvényesítése

A minőségi kifogások megtételére a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztónak (Vásárló) a megvásárolt termékre vonatkozó jótállási és szavatossági joga érvényesítése kapcsán van lehetősége.

Igények bejelentésének helye és módja:

  • Elektronikusan:  reklamacio@smartoptika.hu
  • postai úton: A termék, sérülés, törés ellen védelmet biztosító csomagolásban a vásárlást igazoló dokumentumok másolatával lehetőség szerint tértivevényes, de legalább ajánlott (ezáltal követhető) küldeményként küldhető a Smart Optika Kft. nevére,
    1043 Budapest, Csányi László utca 34. 2. em. címre.
    Kérjük, a küldeményben egyértelműen jelezni a 3.2 pontban foglalt kifogás esetén kiválasztott és a Vásárló által kívánt ügyintézési módot (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás).

                                

Minőségi kifogással kapcsolatos ügyben Eladó illetékes munkatársa elektronikus/postai beküldés esetén annak megérkezését követően a  Vevőszolgálaton  rögzíti a „Jegyzőkönyv a fogyasztó minőségi kifogásairól” megnevezésű jegyzőkönyvet, amelynek tartalma megfelel a 19/2014. NGM rendeletben meghatározott követelményeknek. Eladó székhelyére postai úton beérkező minőségi kifogásokra a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyv rögzítésétől számítottan a jogszabályi kötelezettségnek megfelelően 5 munkanapon belül érdemi és írásban megküldött választ ad Eladó a Vásárló részére.

A postai úton megküldött minőségi kifogásról a jegyzőkönyvet Eladó székhelyén történő átvétel napján rögzíti a Kiskereskedelmi Vevőszolgálat illetékes munkatársa, az 5 munkanapos határidő a jegyzőkönyv rögzítését követen kezdődik.

Eladó a bejelentett minőségi kifogás ügyében hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a bejelentést tevő Vásárló részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismerteti.

A jótállási, szavatossági igény elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására jogszabály által előírt válaszadási határidők (fogyasztói (minőségi) kifogás esetén 5 munkanap, szóbeli és írásbeli panasz esetén 30 nap) eredménytelen eltelte esetén Vásárló az 6. pontban található testületekhez illetve hatóságokhoz fordulhat.

 

 

4. A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

4.1. Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban "Fogyasztó").

Felhasználó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a terméknek,
  • több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

4.2. Elállási jog gyakorlásának a menete

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSzF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Smartoptika részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló emailhez mellékelt elállásinyilatkozat-mintát is.

https://smartoptika.hu/files/elallasi_nyilatkozat.pdf

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Smartoptika emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon elküldi a Smartoptikának.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe a Smartoptika a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Smartoptika 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

Elállás esetén a termék Smartoptika címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha azt a vállalkozás vállalja (a Smartoptika ilyet, mint vállalkozás nem vállal). Smartoptikának utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Smartoptika visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Smartoptika által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Smartoptika jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Smartoptika a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Smartoptika, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Fogyasztót a következő esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Smartoptika, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (Pl.: kontaktlencse, kontaktlencse-ápolófolyadék, szemcsepp)

Az ilyen termékek visszavétele a Smartoptikától nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

 

5. A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

A Webshopban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. 

Smartoptika semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be: 

  • Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat. 
  • Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a Webshop akadálytalan működését és a vásárlást. 
  • Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon. 
  • Bármely levél - függetlenül, attól hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett -, de főleg bármilyen adat elvesztése. 
  • Bármely szoftver nem megfelelő működése. 
  • Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei. 

Smartoptika nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a smartoptika.hu áruházhoz való csatlakozás miatt következett be. 

A résztvevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. 

Egyedül a vásárló felelős a smartoptika.hu áruházhoz való kapcsolódásáért és a smartoptika.hu áruházban való vásárlásért. 

Smartoptika nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

Smartoptika szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt.

Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor online megtalálható a Webshopban. Bármely résztvevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.

Smartoptika szabadon beperelhet bármely személyt, aki csalást követ el vagy annak elkövetésével próbálkozik. Smartoptika nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.

Abban az esetben, ha a résztvevő bármilyen formában megsérti a szabályokat, Smartoptika szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását és a vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen. 

 

6. Az információk tulajdonjoga 

Kijelentjük, hogy Smart Optika Kft. birtokolja a Webshopon látható információkat. A Smart Optika Kft. oldalainak tartalmát és a kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik. Tilos továbbá a tőlünk származó információk, cikkek árusítása, bármilyen formában történő megváltoztatása és ismételt megjelentetése. A megjelent anyaggal kapcsolatos minden további jogunkat fenntartjuk, és szükség esetén akár bírósági úton is érvényesítjük. 
 
Minden olyan ránk mutató hivatkozás alkalmazása ellen fellépünk, amely árt a smartoptika.hu valamint a Smart Optika Kft. hírnevének és érdekeinek. 
 
A weboldalon található anyagok kizárólag a Smart Optika Kft. írásos hozzájárulásával és a forrás megjelölésével használhatók fel.

 

7. ÜGYFÉLPANASZOK KEZELÉSE, JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

7.1. Panaszügyintézés helye

Ön a termékkel vagy a Smartoptika tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Név: Smart Optika Kft.

Levelezési cím: 1043 Budapest, Csányi László utca 34. 2. em.

Telefonszám:  +36 30 740 86 26

E-mail: reklamacio@smartoptika.hu

 

7.2 Panaszügyintézés módja

A Smartoptika a termékkel vagy a Smartoptika tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogás 7.1. pont szerinti elérhetőségeken történt előterjesztését követően legkésőbb 30 napon belül – melybe a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szerinti munkaszüneti napok ideje nem számít be – írásban érdemben válaszol Ön kifogására, megjelölve a jogérvényesítés lehetősége esetén a jogérvényesítés lehetséges helyét, módjait valamint az arra nyitva álló határidőket.

Szóban közölt panaszt a Smartoptika azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja, feltéve, hogy a panasz jellege engedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Smartoptika a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát telefonon közölt szóbeli panasz esetén Önnek legkésőbb az előző pontban foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

 

7.3. Panaszügyintézés ideje

A Smartoptika Ön által előterjesztett kifogásokat a 7.1. pontban megadott közvetlen elérhetőségeken, munkanapokon 10.00 - 15.00 között fogadja.

 

7.4. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben a Smartoptika és Ön között esetlegesen fennálló jogvita a Smartoptikaval való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Ön számára:

  • Panasztétel a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Komárom Esztergom Megyei Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos Lajos u. 2.
Telefon: 06 (34) 309 303
Email: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu

Komárom Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06 (34) 513 010
Email: bekeltetes@kemkik.hu

Az egyéb békéltető testületek elérhetőségei és további tájékoztatás megtalálható az alábbi linken: https://bekeltet.bkik.hu/elerhetosegek

A Smartoptika nem veti alá magát a békéltető testületek döntésének. A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a jogszabályban megjelölt határidőn belül megtenni az ott meghatározott nyilatkozatokat.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform (ODR), amely jogviták rendezésére használható, elérhető az alábbi linken: http://ec.europa.eu/odr, a platform használatának feltételeivel együtt.

Mindent elkövetünk, hogy ügyfeleinket maradéktalanul, teljes megelégedésükre szolgáljuk ki.

 

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

 

Kizárólag a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza az alább feltüntetett elérhetőségek valamelyikére.

 

Vállalkozás adatai

 

Név: Smart Optika Kft.

Levelezési cím: 1043 Budapest, Csányi László utca 34. 2. em.

Telefonszám:  +36 30 740 86 26

E-mail: reklamacio@smartoptika.hu

 

 

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Termék megnevezése:……………………………………………………….

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: …………………….

A fogyasztó neve:……………………………

A fogyasztó címe:……………………………

A fogyasztó email címe:………………………

Bankszámlaszám: ............................................................

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Név:
Email: